Expedice Aconcagua/ 3. část - Confluencia 3 400 m -> Plaza de Mulas 4300 m (Base Camp) | HUSKY EU
  • Home
  • Blog
  • Příběhy

Vyrážíme kolem deváté dopoledne s plnou polní. Prvních 6 hodin je cesta s mírným stoupáním docela piánko (jak říká Šimek… Rock n´ Roll :D). Nicméně s rostoucí výškou se počasí rapidně zhoršuje z + 15°C bezvětří na mínusové hodnoty °C se silným větrem. Mrazivé počasí nás doprovází takřka poslední 2 hodiny výšlapu, ve němž je 80 % veškerého stoupání celé cesty. Samozřejmě, jak už u mě bývá zvykem, v úvodu stoupání mě začíná trošku zlobit puchýř na levé patě. To už mě ale ani nepřekvapuje. Ze zkušeností z minulých expedic, bych se divil, kdyby cesta probíhala bez komplikací. Ale jak říká Šimkův taťka „Chtěli jste jít do hor, tak si nestěžujte“. Přesto se cítíme natěšení a plní energie. Tomu ostatně odpovídá i svižné tempo, které udržujeme a předbíháme jednu expedici za druhou. Zaskočeni prudkou změnou počasí si uvědomujeme, že jsme potkali v Confluencii pár lidí v obyčejných spíš sportovních než trackovacích botech. Jelikož nám začínají mrznout nohy v kvalitních La Sportivech a Scarpach, boty podobné “prestižkám“ by se jim nemusely vyplatit…

Po asi 8 hodinách chůze dorážíme do BC Plaza de Mulas. Na internetu většinou píšou, že zde bývá kolem 0 °C…aktuálně je -20°C. Vyzvedneme si duffle baggy a přesouváme se do stanu Juan Herrera (společnost, co nám poskytla muly). Začínáme doplňovat energii ve formě tří hrnků s kakaem, tří konzerv tuňáka s kuřecím kořením :D a zakončujeme to pár sušenkami. Ve stanu se seznamujeme s Němkou, která už je v Base Campu třetí den. Dává nám aktuální info o uvízlé expedici (než je záchranáři našli, jeden měl omrzliny na nose, na prstech rukou i nohou a další umřel údajně na vyčerpání). V tu chvíli si rychle začínáme uvědomovat, že to asi fakt výšlap na Špilberk nebude a jak nesmírně musíme být opatrní. Nicméně Němka už začíná mít špatného počasí po krk. Na základě údajně zlé předpovědi počasí na následující týden, se rozhoduje to druhý den zabalit a jít domů.

Následně potkáváme Jorcheho z Buenos Aires. Neumí anglicky, tak komunikace probíhá výhradně ve španělštině mezi ním a Šimonem. Říká, že je bývalý voják a na Aconcaguu se připravoval celý rok. Jeho příprava se skládala z půlmaratonových běhů a pro jistotu ještě za sebou tahal kamióny pro zpevnění nohou :D. Přesto nám říká svůj plán, jelikož má výrazné problémy s výškou. Asi za 2 dny by rád vyrazil do Nida de Condores 5 400 m a následující den v jednu odpoledne chce útočit na summit (cca 1 600 m výškových převýšení). ŠÍLENÝ! Na což Němka říká, že to je čistá sebevražda, vycházet před východem slunce. Prý to nikdo nedělá z důvodu jistých omrzlin atd. No, tak si od každého bereme něco a s plnou hlavou myšlenek jdeme spát.

We care about your privacy

HUSKY CZ, s.r.o. they need your consent to the use of cookies so that they can better customize the website for you and make it easier to use. By clicking the "I agree" button, you agree to save cookies in your browser, thanks to which you can use the website's potential to the fullest. Details can be found on the page "Information about cookies".